Tuesday, October 2, 2018

BBM 3410/18- Mengenal Instagram dan Teknik Fotografi


Salam pada pembaca ynag budiman lagi kacak bergaya.

Berjumpa lagi pada coretan ini. Tugasan seterusnya sangat berharga kerana ia ilmu baharu kepada saya kerana telah belajar cara mengambil gambar mengikut format yang telah kami belajar seperti long shot,medium shot, mug shot, potrait, birds eye view, dan over the shoulder.

Kumpulan saya telah sepakat untuk mengambil gambar di Bukit Ekspo kerana suasana dan persekitaran yang cantik di situ menambat hati kami untuk mengambil gambar di situ. Kami mempelajari teknik tersebut untuk diaplikasi serta gambar tersebut akan dimuat turun di instagram masing-masing.

Tugasan ini sangat mencabar kerana ia merupakan ilmu baharu kepada kami semua. Justeru, banyak kebaikan yang dipelajari dalam teknik asas ini. Saya berasa kekok kerana tugasan ini memerlukan media sosial instagram untuk dimuat turun setiap teknik yang dinyatakan.Ini Kerana ini pertama saya melayari instagram dalam hidup saya. haha. tak kelakar.

Terima kasih kepada kumpulan saya dan Prof Dr.Normaliza  Binti Abd Rahim.


                                                                   

1. Mug Shot


      

2. Medium Shot


3. Long Shot



4. Potrait



5.Over The Shoulder






6.Bird's eye View










No comments:

Post a Comment